MapToBasis - knihovna VectorCalculus
MapToBasis

Je příkaz určený pro převod vektorů mezi jednotlivými souřadnicovými soustavami.

Syntaxe:

MapToBasis(V, c)     , kde V je vektor nebo vektorová funkce, kterou chceme převést, c je název souřadnicového systému, který je zadán následujícím předpisem nazev[parametr1, parametr2,...]. Pokud není zadán druhý parametr, je vektor převeden do tvaru právě užívaného systému souřadnic.

> with(VectorCalculus);

[&x, *, +, -, ., <,>, <|>, AddCoordinates, ArcLength, BasisFormat, Binormal, CrossProd, CrossProduct, Curl, Curvature, D, Del, DirectionalDiff, Divergence, DotProd, DotProduct, Flux, GetCoordinateParameters, GetCoordinates, Gradient, Hessian, Jacobian, Laplacian, LineInt, MapToBasis, Nabla, Norm, Normalize, PathInt, PrincipalNormal, RadiusOfCurvature, ScalarPotential, SetCoordinateParameters, SetCoordinates, SurfaceInt, TNBFrame, Tangent, TangentLine, TangentPlane, TangentVector, Torsion, Vector, VectorField, VectorPotential, Wronskian, diff, evalVF, int, limit, series]

> GetCoordinates();
    # Zjistíme aktuální souřadnicový systém

> MapToBasis( <1,1>, 'polar' );
    # Převedeme vektor z kartézských souřadnic na polární

> MapToBasis( %, 'cartesian' );
    # Zpětný převod, tj. kontrola výsledku

> v := <r,theta>;
    # Nový vektor

> SetCoordinates( v, 'polar' );
    # Vektor je vyjádřen v polární soustavě souřadnic

> MapToBasis( v );


    # Převod vektoru do právě užívaného systému souřadnicového, tj. systém kartézský, > SetCoordinates( 'spherical'[r,phi,theta] );
    # Změna souřadnicového systému na sférický

> v := VectorField( <r,0,0> );
    # Vektor vyjádřený ve sférickém systému souřadnic

> MapToBasis( v, 'cartesian'[x,y,z] );
    # Převod do kartézského systému souřadnic


Přejděte zpět na:

Ing. Vladimír Žák

Valid HTML 4.01 Transitional