Student[Calculus1] - vizualizace | |
Úvodní slovo Autor MAPLESystém MapleZáklady práce Konstrukce Maple Definice funkcí Zjednodušování Řešení rovnic Grafické zpracování Programování MatematikaDiferenciální početIntegrální počet Křivkový integrál Plošný integrál Knihovnyplotsstudent Student VectorCalculus InformaceDownloadOdkazy Publikace |
AntiderivatePlot
> with(Student[Calculus1]): Nejprve ukažme nalezení primitivní funkce na implicitním intervalu Parametr output v následujícím příkazu určuje, že výstupem nebude graf.
Výsledek prvního příklad se může zdát zvláštní. Jak systém Maple přišel na konstantu 1050? Implicitní interval pro hledání implicitní funkce je nastaven na <-10,10>. Nyní se podívejme, jak systém Maple dospěl dané konstantě. Hledáme tvar primitivní funkce, která splňuje podmínku F(a)=0, kde a je levým krajním bodem zadaného intervalu. V našem případě jde o bod se souřadnicí x=-10. Funkce g je primitivní funkcí k zadané funkci. > g:=unapply(int(f(x), x),x); Splnění rovnice g(-10)=0 dosáhneme následujícím způsobem.> g(x)-g(-10); Nyní již víme, jakým způsobem je aditivní konstanta počítána. Následující příklady ukazují další možná použití tohoto příkazu.
Změna intervalu se provádí pomocí zadaní intervalu pro neznámou x. Pro výpočet aditivní konstanty lze zadat bod, ve kterém má být splněna výše uvedená podmínka. Zadává se pomocí parametru value. Následující příklad ukazuje, jak lze vykreslit primitivní funkce k dané funkci pomocí parametru showclass. Poslední příklad ukazuje další možná ovlivnění grafického výstupu. Přejděte zpět na: |
Ing. Vladimír Žák |