Grafická knihovna plots - animace | |
Úvodní slovo Autor MAPLESystém MapleZáklady práce Konstrukce Maple Definice funkcí Zjednodušování Řešení rovnic Grafické zpracování Programování MatematikaDiferenciální početIntegrální počet Křivkový integrál Plošný integrál Knihovnyplots studentStudent VectorCalculus InformaceDownloadOdkazy Publikace |
Grafy poměrně dobře zobrazují informace o daných funkcích, ale tato zobrazení jsou statická a nevystihují vše přesně, např. deformace, inflexní body, apod. Systém Maple nabízí řešení tohoto problému pomocí animací. Animace získáme vykreslováním grafu funkce dvou nezávislých proměnných, kdy jednu z nich považujeme za čas. Tuto proměnnou zafixujeme a volíme časový krok. Vykreslíme graf funkce jedné proměnné s daným pevným časem. Animace tedy vznikne složením jednotlivých obrázků, tzv. framů ( frames ). Po vytvoření animace je ještě třeba spustit ji pomocí položky Play z Animation menu , která se zobrazí po kliknutí na obrázek animace, popř. vybráním z kontextového menu. > animate(sin(x*t),x=-2*Pi..2*Pi,t=-2..2,frames=18,numpoints=500); v=1..3,t=1..6,style=patch,axes=boxed,frames=8);
|
Ing. Vladimír Žák |